Aus Richard wird ein Dick?

1. Aus Richard wird ein Dick? #1
    sevil

Aus Richard wird ein Dick?

Was mich schon immer interresierte und nie eine Antwort fand:

Wie kann man aus einem Richard einen Dick machen? Rich, ja, Richie vielleicht, aber DICK? Wer laesst sich denn das gerne nennen?

Und aus einem Robert wird ein Bobby? Wie kommen die drauf? Bobby hat doch nun wirklich nichts mit Robert zu tun?

Und nein, ich habe zur Zeit keine anderen Probleme

2. Aus Richard wird ein Dick? #2
    Honeymooner
    Ja, das habe ich mich auch schon gefragt! Selbst der Patenonkel von meinem Mann, der Richard heisst und immer Dick genannt wird, konnte mir das nicht beantworten! Mein Schwiegervater hat schon mal im Internet ... komm jetzt nicht auf den Seitennamen, auf jeden Fall kann man da Fragen per Email hinschicken und man bekommt sie dann beantwortet ... angefragt, aber die haben ihm auch nur die Antwort gegeben ... KEINE AHNUNG!!!

Also, ich waere auch an einer Antwort interessiert!!!!!

3. Aus Richard wird ein Dick? #3
    watashi
    Manche Richards benehmen sich eben wie Dicks
    Ehrlich gesagt habe ich mich das auch schonmal gefragt...

4. Aus Richard wird ein Dick? #4
    imported_henni
    das habe ich auch schon versucht rauszufinden, konnte mir aber niemand beatworten. auch besagte person nicht . scheint wohl eine art tradition oder so zu sein.
    aus robert wird bob, weil rOBerrt, klingt wie bob und das wird dann zu bobbie oder bobby gemacht. hoffe ich konnte dir ein bisschen helfen .

5. Aus Richard wird ein Dick? #5
    hanni
    mein Robert wird Bo genannt, dass ist die southern ausfuehrung

6. Aus Richard wird ein Dick? #6
    watashi
    Hier ist was:
    Obviously the name came first. The name Richard is very old, although its origin is disputed. Old English had Richeard, from Ric (ruler) and heard (hard); French had Richart, and Old German had Ricohard. The name Richer was also fairly common until the 13th Century or thereabouts.
    In those days, manuscripts, letters, grocery lists, and everything else was written by hand; it was therefore common and easier to use agreed-upon abbreviations. "Rich." was used for "Richer" and "Ric." for "Richard" or "Ricard."
    Richard and Ricard were equally popular in the Middle Ages, and the abbreviations led naturally to diminutives--such as Rich, Richie, Rick, and Ricket. Rhyming nicknames were also fairly common in the 12th and 13th centuries, and so we also have Hitch from Rich, Hick and Dick from Rick, and Hicket from Ricket. Some of these later became surnames or parts of surnames. We note that while Dick endures as a nickname, "Hick" has thankfully become obsolete, except when tied to "Dick" in rhymes such as "Hickory, Dickory, Dock."
    In the 13th and 14th centuries, "Hick" evolved, however improbably, into "Hudde," from which derives surnames such as "Hudson." W. Bardsley's masterful work, Dictionary of English and Welsh Surnames (1901) cites a Latin manuscript that mentions "Ricardus dictus Hudde de Walkden."
    Back at the ranch, Dick and Hick were among the earliest of the rhyming nicknames, first appearing in writing around 1220. Other rhyming nicknames include Polly from Molly, Bob from Rob (from Robert), Bill from Will (from William); and Hodge from Roger.
    The name Dick (like the name Jack) was used colloquially to mean a man or everyman. The expression "every Tom, Dick, or Harry" attests to the this as a long-established usage; Shakespeare uses "every Tom, Dick, or Francis" in Henry IV Part I.
    From the usage of Dick to mean average person, other usages appeared. Many other usages. The Oxford English Dictionary cites a dick as meaning a type of hard cheese in 1847, which lead to the usage of "spotted dick" (to be dealt with in an upcoming Staff Report.) The term "dick" was also used to mean a riding whip, an apron, the mound around a ditch, and an abbreviation for "dictionary" around 1860.
    Dick also meant a declaration, in which sense the OED cites someone writing in 1878 "I'd take my dying dick" to mean "I'd swear a dying declaration." The term "dick" came to mean policeman around 1908, and then detective.
    And we finally get to where you started. The use of "dick" as coarse slang for penis first arises around 1890. Tracking the history of uncouth words is not easy, since such expressions were not generally written down. How "dick" came to be associated with penis is not known, although the riding whip may have pointed the way.
    source: Straight Dope Staff Report: What came first, Dick or "dick"?

7. Aus Richard wird ein Dick? #7
    finny
    hm also leider kann ich dazu auch keine antwort geben ich wollte nur anmerken das es das bei uns auch gibt aus Alexander wird gern ein Sascha, Georg wird ein Schurli, Josef wird ein Peppi, aus Maria eine Miatzl usw. also ist auf jedenfall nicht nur im englisch sprachigem raum so und ich denke das das einfach bei Sauftouren entsteht *ggg* also Prost macht euch ans heitere Spitznamen formen

8. Aus Richard wird ein Dick? #8
    solaris
    Zitat Zitat von sevil Beitrag anzeigen
    Was mich schon immer interresierte und nie eine Antwort fand:

Wie kann man aus einem Richard einen Dick machen? Rich, ja, Richie vielleicht, aber DICK? Wer laesst sich denn das gerne nennen?

Und aus einem Robert wird ein Bobby? Wie kommen die drauf? Bobby hat doch nun wirklich nichts mit Robert zu tun?

Und nein, ich habe zur Zeit keine anderen Probleme
    Nuja, is halt Slang.

Kommt aber drauf an, is er a little Dick oder a big Dick

ICH kenn es auch nur das aus Richard * Dick * wurde und aus Robert * Bobby *.

+ Antworten
Seite 1 von 2 12 LetzteLetzte